1. ارزیابی جایگاه تحقیقات در دانشگاه.
2. ارزیابی کیفیّت تحقیقات در دانشگاه.
3. ارزیابی بهرهوری علمی دانشگاه.
4. میزان موفّقیّت دانشگاه در دستیابی به اهداف آموزشی – پژوهشی خود.
5. شناسایی وضعیّت پیشرفت علمی دانشگاه در حوزههای موضوعی مختلف.
6. شناسایی مؤثّرترین عضو هیات علمی و پژوهشگر در دانشگاه ، دانشکده ها، مراکز تحقیقاتی و حوزه های موضوعی مختلف.
7. ارتقاء وضعیت برونداد علمی دانشگاه(کمی و کیفی).
ارزیابی فهرست برترین ها(از نظر تعداد مقاله، میزان استناد، اچ ایندکس و...) نویسندگان در پایگاه های استنادی از سامانه علم سنجی هیات علمی